Magician Archetype
Kracht
Innovaties omzetten in betoverende ervaringen.
Kernwoorden: mysterieus / transformeren / geruststellen / inspireren / betoveren
Wie is de magician archetype?
Morgen wordt weer een mooiere dag dan vandaag. Al je dromen kunnen uitkomen als je hier echt in gelooft. Het leven van de magician is er een van mogelijkheden, visies en dromen. De magician betovert je en neemt je mee naar wondere werelden. Ze hebben een groot geloof in mooiere en betere dingen. Zij gaan graag op ontdekking en delen hun kennis met jou. Ga je met hen mee dan ervaar je geluk.
De magician wil weten hoe de wereld werkt. Vervolgens gebruiken ze deze principes om dingen gedaan te krijgen. De wereld zal de onderliggende kennis niet volgen, maar ervaart het resultaat als fantastisch. Magicians spelen in op het verlangen naar de eeuwige jeugd. Ook speelt dit archetype in op het verkrijgen van welvaart en geluk. Het heeft daarmee ook een sterke associatie met luxe.
Op een hoger niveau is er grote aantrekkingskracht tot coaches of guru’s die je geest, hart of lichaam kunnen veranderen ten goede. Vaak hangt er een spirituele of mystieke sfeer omheen. Denk aan Gandalf van de Lord of the Rings, die in zijn eigen zoektocht naar het goede ook anderen onderwijst.
Magicians hebben vaak een visie of droom die anderen nog niet voor mogelijk houden. Dit zorgt gelijk voor een deel van de aantrekkingskracht. Daarnaast trekt ook de energie en het doorzettingsvermogen aan. Vaak zijn deze mensen vernieuwend, leiders, visionairs en charismatisch. Een goed voorbeeld daarvan is Elon Musk, die met innovatieve technologie de wereld wil veranderen.
Strategie
Door middel van betovering, energie en positiviteit mensen aantrekken. Door kennis te vergaren innovaties ontwikkelen.
Levels magician archetype
1: Magische momenten en veranderingen in het leven ervaren.
2: Flow ervaren. Een gelukstoestand waarbij je expertise en uitdagingen met elkaar in evenwicht zijn.
3: Wonderen mogelijk maken.
Magician archetype producten of diensten
Magicians staan vaak aan de basis van innovaties en nieuwe technologie (bijvoorbeeld elektrisch rijden). Deze organisaties zijn vaak visie gedreven, energiek en positief ingesteld.
Ook de entertainment branche is goed voor een magician archetype. Ze nemen je mee naar een andere wereld, vol schoonheid, luxe en betovering.
Op een hoger niveau is de magician goed voor producten of diensten die je geest of lichaam vernieuwen. Bijvoorbeeld kruiden en exotische of verzorgende producten. Ook diensten of ervaringen die geestelijke verandering beloven horen bij dit archetype. Denk hierbij aan spirituele leiders.
Mensen zijn vaak druk en hebben geen tijd voor al teveel informatie. Magicians verkopen dan ook ervaringen die meer op het gevoel gericht zijn. Mensen kun je alleen aantrekken door je te verplaatsen in hun wereld en hun waarden en emoties. Magicians zijn op zoek naar persoonlijke transformaties en veranderingen van de wereld.
Magician archetype organisatie
Magician organisaties houden niet van een sterke hiërarchie en werknemers zijn trots op prestaties. Teveel gedrevenheid kan uitlopen op een burn-out. In een gezonde organisatie worden successen gevierd is de energie blijvend. Magician merken zijn vaak goed in het geven van betekenis aan het werk. Succes gaat daarbij niet over zoveel mogelijkheid geld, maar over sfeer en een prettig gevoel van bewustzijn en betekenis.
Aantrekkingskracht: transformatie / kennis / visie / geloof / ontdekking
Afkeer of angst: consequenties / stagnatie / twijfel / onzekerheid / onwetendheid
Voorbeeld magician archetype: Dyson commercial
Een niet voor de hand liggend voorbeeld is Dyson. Zij hebben enorm geïnvesteerd in de beste en meest innovatieve techniek. Het resultaat is een product dat fantastisch werkt. Het futuristische design versterkt het innovatieve karakter. Ook de kleuren zijn opvallend, magicians mogen namelijk graag opvallen en aantrekken. Eigenaars van dit product zijn simpelweg trots en laten anderen zien hoe goed het werkt.
Positief in beeld
Alsmagician bezit je de kracht om aandacht aan te trekken. Iedereen wil een leven met geluk en verbetering. Heb je eenmaal geproefd van de mogelijkheden van de tovenaar dan wil je graag meer van hetzelfde. Voorwaarde is natuurlijk wel absolute kwaliteit. Door het positieve karakter van de tovenaar willen mensen graag bij hen horen.
Negatief in beeld
De magician gelooft in verbetering en verandering. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. De valkuil ligt hierin dathij niet kan waarmaken wat hij belooft. Een andere valkuil is dat de magician zijn kennis en charisma inzet voor verkeerde ideeën. Hun kennis en emotionele intelligentie wordt daarbij gebruikt voor manipulatie.
Past de magician archetype bij jou?
Heb jij een merk of product dat:
Productcategoriën of omgevingen die goed passen: geneesmiddelen / coaches / sport / moderne technologie / spiritueel / entertainment / schoonheid / gezondheid / luxe
Voorbeeld bekende persoonlijkheden: Alice in wonderland / Harry Potter / Elon Musk / Walt Disney