Branding, huisstijl en marketing items
Christ’s Hope International
Christ’s Hope is een internationale hulporganisatie die kinderen in Afrika helpt die getroffen zijn door de gevolgen van aids. Over de tijd is de organisatie langzaam maar zeker groter geworden. Hierdoor is de behoefte gegroeid de branding en huistijl professioneler op te zetten. Op deze manier kan Christ’s Hope zich presenteren met een identiteit die past bij haar en haar donateurs. Door middel van een stijlhandleiding is de branding consistent te houden binnen de verschillende landen.
Datum
2020
Resultaten
- Branding
- Logo & huisstijl
- Stijlgids
- Illustratie
- Flyers
- Jaarverslag
Resultaten
- Branding
- Logo & huisstijl
- Stijlgids
- Illustratie
- Flyers
- Jaarverslag
Branding, huisstijl en marketing items
Christ’s Hope International
Christ’s Hope is een internationale hulporganisatie die kinderen in Afrika helpt die getroffen zijn door de gevolgen van aids. Over de tijd is de organisatie langzaam maar zeker groter geworden. Hierdoor is de behoefte gegroeid de branding en huistijl professioneler op te zetten. Op deze manier kan Christ’s Hope zich presenteren met een identiteit die past bij haar en haar donateurs. Door middel van een stijlhandleiding is de branding consistent te houden binnen de verschillende landen.
Persoonlijk, Zorgzaam en Christelijk
Toelichting
Dit is het nieuwe logo van Christ’s Hope.
De letter T is een verwijzing naar het kruis die centraal staat in het werk van de organisatie.
Het blaadje van de bloem is een verwijzing naar een zorgzame hand op je schouder. Dit past bij het informele karakter en zorgzame karakter van Christ’s Hope.
Vrolijk, Energiek en Afrikaans
“Hoe brengen we eenheid in onze internationale organisatie, zodat we professioneler én efficiënter donateurs kunnen werven?”
Oplossing
Het is belangrijk om dezelfde visie te delen binnen de verschillende landen. We hebben daarom eerst onderzoek gedaan naar hoe Christ’s Hope zichzelf ziet en hoe zij zich idealiter presenteerd. Donateurs zijn vaak gezinnen met kinderen en een christelijke achtergrond.
Deze factoren zijn allemaal verwerkt in de huisstijl. Zo verwijst de T naar het kruis. Daarnaast is Christ’s Hope in al haar uitingen weliswaar serieus, maar ook vooral enthousiast en vrolijk. Net zoals de kinderen waarmee zij werkt. De stijlgids geeft precies aan hoe de huisstijl gebruikt moet worden en houdt de branding consistent.
Branding handboek
“Annet is brilliant! She led our redesign of our brand in a very well thought out and professional manner.
Annet was able to bring together many different perspectives into a unified vision and understanding. No small task! A delight to work with, resulting in creative and beautiful work. Highly recommend Annet.“
David Kase