Strategie // Design // Marketing
Huisstijl en Campagne Christ’s Hope
- Klant: Christ’s Hope International
- Website: www.christshope.nl
Christ’s Hope is een internationale hulporganisatie die kinderen in Afrika helpt die getroffen zijn door de gevolgen van aids. Over de tijd is de organisatie langzaam maar zeker groter geworden. Hierdoor is de behoefte gegroeid de branding en huistijl professioneler op te zetten.
Met deze rebranding kan Christ’s Hope zich presenteren met een identiteit die past bij haar en haar donateurs. Door middel van een stijlhandleiding is de branding consistent te houden binnen de verschillende landen.
Oude logo
Rebranding logo
Brand Identity Summary
Summary of the brand identity research “Christ’s Hope is a very open and friendly organisation. Their appearance is joyful and positive. They have a very social and Christian attitude. They are sincere and reliable in everything they do and focus on what’s best for others.
Christ’s Hope wants to build trust with their donors. A professional look and feel assures donors that Christ’s Hope is a professional and competent organisation. Therefore it is important to maintain a consistent look and feel in all communication.”
- Sincerity
- Competence
- Excitement
Logo explanation
This logo is very dynamic and shows that Christ’s Hope is a very sincere and social organisation.
- Handwriting shows personality and creates an informal character.
- The leaf of the flower is positioned in such a way that it associates with a hand on someone’s shoulder, a very caring gesture.
- Another detail is the T that looks like a cross, referring to Christ.
Overall, the logo is better readable from greater distance. And it has a more modern appearance.
“Hoe brengen we eenheid in onze internationale organisatie, zodat we professioneler én efficiënter donateurs kunnen werven?”
Het is belangrijk om dezelfde visie te delen binnen de verschillende landen. We hebben daarom eerst onderzoek gedaan naar hoe Christ’s Hope zichzelf ziet en hoe zij zich idealiter presenteerd. Donateurs zijn vaak gezinnen met kinderen en een christelijke achtergrond.
Deze factoren zijn allemaal verwerkt in de huisstijl. Zo verwijst de T naar het kruis. Daarnaast is Christ’s Hope in al haar uitingen weliswaar serieus, maar ook vooral enthousiast en vrolijk. Net zoals de kinderen waarmee zij werkt. De stijlgids geeft precies aan hoe de huisstijl gebruikt moet worden en houdt de branding consistent.
“Annet is brilliant! She led our redesign of our brand in a very well thought out and professional manner. Annet was able to bring together many different perspectives into a unified vision and understanding. No small task! A delight to work with, resulting in creative and beautiful work. Highly recommend Annet.“
David Kase | Head of Christ’s Hope International
Projecten
Strategie & Design